Laadi alla pressiteate zip-fail
Meedia
Bandra Kurla Complex (BKC) omab suurt tähendust kohalike elanike jaoks ning saab muuhulgas ka Aasia kontinendi suurimaks metroojaamaks.
Keeruline maaalune konstruktsioon
475 m pikk ja 30 m lai maa all asuv jaam koosneb kahest tasandist. Esimene tasand on 8,40 m kõrge ja lõpeb 750 mm paksuse vahelaega. Teine on 5,50 m kõrge ja üleval on 1200 mm paksune lagi. Koormuste vastuvõtmiseks on lae ja postide vahel 1450 mm paksendused.
Esimene väljakutse seisnes välisseinte betoneerimises, sest nende puhul oli tegemist ühepoolse raketisega ja tõmbide kasutamine ei olnud võimalik. Korraga pidi olema valatud 24 m pikkune ja 4,50 m kõrgune sektsioon.
Kandvate seinte ehitus 16 m sügavusel
Ühepoolse seina valamise lahenduseks sai kombinatsioon SCS roniraketise süsteemist ja LIWA raketisest. SCS roniraketise süsteemi abil olid värskest betoonist tekkinud koormused üle kantud läbi ankrute ja eelmisesse sektsiooni läbi kaldtugede.
LIWA paneele eristab mitte ainult kerge kaal, vaid ka perforeeritud riba olemasolu. Näiteks sai ehitusmeeskond postid ühe korraga ära valada kasutamata sealjuures ühtegi spetsiaalset komponenti.
Moodultellingusüsteem lavaraketise toestuseks
Teiseks väljakutseks sai vahelagede valu, mille paksused olid 750 mm ja 1200 mm ning ühe valu suurus oli 24 x 32 m. Lahenduseks sai reguleeritava kõrgusega lavade toestus PERI UP Flex Shoring Tower Plus.
Tellingu poste oli võimalik niiviisi asetada, et optimaalne kandevõime oleks tagatud.
Lavad ise koosnesid TABLE MODULE VT lavadest ja VT 20K puittaladest. Suuri lavade pindalasid liigutati väikese ajakuluga kraana ja käru abil.
PERI tugi ehitusplatsil
Praeguseks hetkeks on PERI tarninud platsile 480 tonni raketist ja tellingut. Insenerid tagasid projekti jooksul tehnilise toe ja vajalikud koolitused ehitusmeeskonnale. Bandra Kurla kompleksi ehituse lõpetamine on planeeritud käesolevasse aastasse.
Töövõtja
J. Kumar Infraprojects Limited
Projekti koordineerimine
PERI India