PERI has delivered around 480 tonnes of formwork and scaffolding material to the client’s construction site in addition to providing comprehensive on-site support.
Mumbai Metro - Bandra Kurla Complex (BKC) jaam

Bandra Kurla Complex (BKC): PERI osaleb Aasia suurima metroojaama ehitusel

Bandra Kurla Complex (BKC) on jaam Mumbai metroos, mille kiire transiidi osa on hetkel ehitamisel. PERI on ehitusel, kus on töös nii raketis kui ka telling, osalenud alates aprillist 2019.

Kuupäev
04. mai 2020
Asukoht
Mumbai, India
The columns were formed in a straightforward manner without any special-purpose components thanks to the integrated perforated strips on the LIWA Panel Formwork.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Bandra Kurla Complex (BKC) omab suurt tähendust kohalike elanike jaoks ning saab muuhulgas ka Aasia kontinendi suurimaks metroojaamaks.

Keeruline maaalune konstruktsioon

475 m pikk ja 30 m lai maa all asuv jaam koosneb kahest tasandist. Esimene tasand on 8,40 m kõrge ja lõpeb 750 mm paksuse vahelaega. Teine on 5,50 m kõrge ja üleval on 1200 mm paksune lagi. Koormuste vastuvõtmiseks on lae ja postide vahel 1450 mm paksendused.  

Esimene väljakutse seisnes välisseinte betoneerimises, sest nende puhul oli tegemist ühepoolse raketisega ja tõmbide kasutamine ei olnud võimalik. Korraga pidi olema valatud 24 m pikkune ja 4,50 m kõrgune sektsioon.

Kandvate seinte ehitus 16 m sügavusel

Ühepoolse seina valamise lahenduseks sai kombinatsioon SCS roniraketise süsteemist ja LIWA raketisest. SCS roniraketise süsteemi abil olid värskest betoonist tekkinud koormused üle kantud läbi ankrute ja eelmisesse sektsiooni läbi kaldtugede.   

LIWA paneele eristab mitte ainult kerge kaal, vaid ka perforeeritud riba olemasolu. Näiteks sai ehitusmeeskond postid ühe korraga ära valada kasutamata sealjuures ühtegi spetsiaalset komponenti.

Moodultellingusüsteem lavaraketise toestuseks

Teiseks väljakutseks sai vahelagede valu, mille paksused olid 750 mm ja 1200 mm ning ühe valu suurus oli 24 x 32 m. Lahenduseks sai reguleeritava kõrgusega lavade toestus PERI UP Flex Shoring Tower Plus.

Tellingu poste oli võimalik niiviisi asetada, et optimaalne kandevõime oleks tagatud. 

Lavad ise koosnesid TABLE MODULE VT lavadest ja VT 20K puittaladest. Suuri lavade pindalasid liigutati väikese ajakuluga kraana ja käru abil.

PERI tugi ehitusplatsil

Praeguseks hetkeks on PERI tarninud platsile 480 tonni raketist ja tellingut. Insenerid tagasid projekti jooksul tehnilise toe ja vajalikud koolitused ehitusmeeskonnale. Bandra Kurla kompleksi ehituse lõpetamine on planeeritud käesolevasse aastasse.

Töövõtja

J. Kumar Infraprojects Limited

Projekti koordineerimine

PERI India