The project-specific solution for realising the inner lining was based on a moveable supporting structure consisting of system components taken from the VARIOKIT Engineering Construction Kit.
Metroojaam, San Francisco Chinatown

VARIOKIT tunneli raketise lahendus sügaval Kuldse Linna südames

Hetkel on käimas ehitustööd 30 m sügavusel linnas, mis on eelkõige tuntud tänu Kuldvärava (Golden Gate Bridge) sillale. Pärast ehituse lõppu moodustab Chinatown’i jaam San Francisco metroosüsteemi põhjapoolse otsa. Uus jaam lihtsustab oluliselt pääsu ühte tihedamalt asustatud linnaosasse. Keeruka projekti lahendus vajas nuputamist ning selle realiseerimiseks oli vaja projektspetsiifilist raketist, et tunneli seinad ära valada. Raketise tarnis PERI, valik langes VARIOKIT süsteemi kasuks.  

Kuupäev
02. mai 2019
Asukoht
San Francisco, USA
In order to keep the supporting structure safely balanced, concreting was carried out alternately on both sides. Vibrators mounted on the formwork ensured uniform distribution of the concrete.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Ehitamise viisi valides otsustati Uue Austraalia tunneli ehitusmeetodi kasuks, mis eeldab järk-järgulist väljakaevamist ülevalt alla. Seinte pind, mis ajutiselt toestatakse, kasvab sedamööda, kuidas pehme pind välja kaevatakse.

Projektspetsiifiline VARIOKIT lahendus sügaval maa all 

60 m pikkust metroojaama tunnelit ehitati etappide kaupa ja selleks toodi kohale projektspetsiifilise raketise käru, mis koosnes suurtele koormustele ettenähtud VARIOKIT komponentidest. Eelnevalt kokku pandud elemendid, mis koosnesid GT 24 taladest ja vineerist, olid tunduvalt kergemad, kui seda oleks terasraketis. Elemendid monteeriti rööbastel liikuvale VARIOKIT tunneli raketise kärule ja paigaldati ka hüdrauliline mehhanism, mis käru liikuma paneb. Betoon valati mõlemalt poolt vaheldumisi, et hoida toestuskonstruktsiooni tasakaalu.   

Erinevad lõiked – sama toestus

9 meetriseid sektsioone valati viis kuni kuus tundi tänu suurele lubatud koormusele 90 kN/m². Lahtirakestamine toimus kiiresti hüdraulilise mehhanismi abil. Käru liigutati pärast seda mööda rööpaid edasi järgmisele sektsioonile. 

Pärast kümmet valutsüklit tunneli lõige muutus. See probleemiks ei kujunenud, sest VARIOKIT oma suure hulga süsteemsete elementide ja teleskoopiliste tugedega on piisavalt paindlik ning kohandus uuele geomeetriale hõlpsasti. Kui see oli tehtud, toimus töö edasi sama kiiresti, nagu enne.

Individuaalne raketis ja logistilised lahendused ühest kohast

Projektspetsiifiline lahendus raketise puitpaneelidega ja suure hulga renditavate komponentidega tagasid klientidele kasu investeeringute, logistika ja töömahu plaanis. Kuna VARIOKIT süsteem oli niivõrd kohandumisvõimeline, oli võimalik  välistada ajakulukad ja kallid puusepatööd. Tööprotsessi optimeerimisele aitas objekti kestvuse vältel kaasa PERI objekti tugi.

Töövõtja

Tutor Perini Civil Sylmar, CA

Töömaa teenindus

PERI Woodland