Laadi alla pressiteate zip-fail
Meedia
Uuel raudteel jõuab Budapestist Belgradi 3,5 tunniga praeguse 8 tundi asemel. Mastaapne projekt, mis on jagatud kolmeks etapiks, peaks valmima aastaks 2023.
Kõige keerulisemad nüansid olid seotud Čortanovci viadukti ehitusega. Viadukt, mis on osa avatud kaherealisest raudteest, on 2,90 km pikk ja toetub 59 sambale.
Nutikas süsteemide kombinatsioon
Ehitus algas keskmisest sambast ja jätkus mõlemalt poolt, B ja C sektsioonides üheaegselt. Toestati kombinatsiooniga PERI UP süsteemist ja VARIOKIT komponentidest. Mõlemad põhinevad meetrilisel võrgul ja sobivad omavahel kokku.
Sambad valati sektsioonide kaupa, iga sektsioon 4 m kõrge. Kasutati CB ronimooduleid, mis töötasid platvormidena TRIO ja VARIO GT 24 seinaraketise toestamiseks. Tööaja sääst oli korralik, kuna mooduleid ei olnud vaja kraanaga teisaldada.
Raketis ja tellingud ühelt tarnijalt
Kaherealine tekiplaat ehitati PERI UP tellingusüsteemi ja MULTIFLEX laeraketisega. Kandevõime ja turvalisus olid 20 m kõrgusel tagatud tellingusüsteemi lavadega. Laeraketise valik oli tingitud projekti spetsiifikast: projektijuhid kasutasid GT 24 puittalasid suurtel silletel ja VT 20K talasid väikeste puhul. Selline paindlikkus optimeeris platsil oleva materjali kasutamist.
Kõrgus sektsioonis B esitas väljakutse
Toestuskõrgus sektsioonis B ulatus 24 m-ni. Sel puhul oli parimaks lahenduseks ALPHAKIT toestus. Süsteemil on väike arv kergekaalulisi elemente ja tornide montaažile kulub vähe aega.
PERI UP tööplatvormid võimaldasid ohutu töötamise suurtel kõrgustel. PROKIT ohupiirded kaitsesid avatud servade puhul. Tekiplaat valati MULTIFLEX laeraketisega, nagu sektsioonis C.
Inseneritugi platsil
Varajane materjali planeerimine ja insenertehniline tugi platsil projekti jooksul tagasid kiire ehitusprotsessi.
Töövõtja
Peatöövõtja: RZD International
Alltöövõtja: Karin Komerc MD
Projekti tugi
PERI Serbia