PERI osales juurdepääsuplatvormi ehituses, mis on 550 m pikk ja 27 m lai.
(Foto: PERI SE)
Terminal 3, Frankfurdi lennujaam

Spetsiaalne liigutatav raketise mehhanism lühendas ehitusprotsessi mitme kuu võrra

Futuristliku disainiga Frankfurdi lennujaama Terminal 3 on hetkel üks suurimaid infrastruktuuri projekte Euroopas. Pärast planeeritavat avamist 2024, on terminali vastuvõtuvõimekus kuni 19 miljonit reisijat. PERI osales juurdepääsuplatvormi ehituses, mis võimaldab reisijatele otsepääsu Terminal 3 kolme uude väravasse, väljuvate lendude alal.

Kuupäev
02. detsember 2022
Asukoht
Saksamaa
Kokku toimus 14 betooneerimise etappi, igaüks umbes 40 m pikk.
(Foto: PERI SE)

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Juurdepääsuplatvormi pikkus on 550 m ja laius on 27 m ning seda toestab 70 V-kujulist posti kõrgusel üle 10 m. PERI insenerid projekteerisid spetsiaalse liigutatava raketise mehhanismi, kasutades selleks VARIOKIT komponente. Mehhanism oli 40 m pikk, 25 m lai ja kuni 12 m kõrge ning kaalus 500 t.

Langetamine ja positsiooni muutmine

Integreeritud hüdrauliline süsteem võimaldas terve raketise mehhanismi langetada 2,20 m alla, et lahti rakestada ja teisele positsioonile teisaldada. V-kujuliste postide vahel asetsev PERI lahendus koosnes kuuest eraldiseisvast mehhanimist, mida oli võimalik teisaldamiseks või demontaažiks lahutada. Väljaspool V-kujulisi poste asetses kaks mehhanismi, kumbki 40 m pikk, mida oli võimalik liigutada korraga. Piki ja põiki suunas liigutamiseks oli PERI’l välja töötatud spetsiaalne hüdrauliline süsteem, mille paigutatamine kahe iseseisva mehhanismi vahele oli lihtne, kiire ja käsitsi teostatav.

Väljakutse seisnes postides

Raketis V-kujuliste kaldpostide jaoks osutus tõeliseks väljakutseks. Sel puhul oli vaja raketist paigaldada ja lahti võtta liigutatavast mehhanismist eraldi ning seda väga kitsastes tingimustes. Teostus oli võimalik tänu kokkupandavale mehhanismile ja MAXIMO seinaraketisele, sest alumise konstruktsiooni kõrgus oli talaraketisega tasa. MAXIMO võimaldas ka saavutada soovitud SB2 arhitektuurse betoonipinna. Postiraketist kasutati liikuval raketise mehhanismil asetseva PERI UP platvormi pealt.  

Korralik dokumentatsioon muutis protsessi kiiremaks ja turvalisemaks 

Projekti põhirõhk oli liigutatava raketise mehhanismi dokumentatsioonil. Lisaks põhjalikule kalkulatsioonile oli loodud ka osaliselt digitaliseeritud juhend. Juhendis olevate QR koodide abil sai avada lühikesed videod, mis detailselt samme selgitasid.

Esimese 36 m pikkuse etapi betoneerimine võttis rohkem kui 16 tundi. Töö lõpule viimiseks oli vaja kokku 14 etappi. Liigutatav raketise mehhanism oli juba ühe nädala pärast järgmiseks etapiks valmis, mis oli kahe nädala võrra kiirem, kui ette nähtud.

Töövõtja

Max Bögl Group, Frankfurt, Germany

Tõõmaa teenindus

PERI Nuremberg Branch and Competence Center Infrastructure, Weissenhorn