The Al Bustan Street South construction project is one of four parts that make up the Sabah Al Ahmad Corridor infrastructure project and features bridges with a total length of more than 10 km.
Al Bustan Street South

Materjalimahukas infrastuktuuri projekt Dohas

Tähtaegadest kinnipidamine, efektiivsus ja jätkuv transpordi normaalne liikumine on Sabah Al Ahmad Corridor projekti esmatähtsad nõuded. Eesmärkide täitmiseks pakkus PERI järgmistel süsteemidel põhineva lahenduse: PD 8 toestus, PERI UP Flex, VARIOKIT ja VST tugitornid.

Kuupäev
03. veebruar 2020
Asukoht
Doha, Katar
The prefabricated VARIOKIT components of the external web and cantilevered formwork for the superstructure of the in-situ concrete bridge were assembled on the ground ahead of time, raised by crane to save time and then installed.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Sabah Al Ahmad Corridor projekt koosneb transpordi koridorist, kõige pikemast sillast ning kõige sügavamast ja pikemast kahesuunalisest tunnelist Kataris. Arvestades projekti mahtu, on teostamiseks ettenähtud aeg suhteliselt lühike – kõik peab 2022. aasta jalgpalli maailmameistrivõistlusteks valmis olema.

Projekti eesmärk on tagada sujuv transpordivoog ning logistiliste protsesside optimeerimine. Kui hetkel on läbilaskevõime 12 000 transpordivahendit tunnis, siis peale uue struktuuri valmimist tõuseb määr 20 000’ ni.    

Edu garanteerivad koostöö ja insenertehnilised teadmised

Partnerite PERI ja HYUNDAI koostöö tulemuseks oli ideaalselt sobitatud raketise ja tellingusüsteemide kombinatsioon. Tulemuste saavutamiseks on kasutatud kokku 150,000 m3 toestust, 13,000 m3 tellingut, 13,000 m2 raketist ja VST tugitorne. Suureks väljakutseks oli ehitustööde teostamine intensiivse liikluse keskkonnas.  

Silla keerulise kuju rakestamine

VARIOKIT ja PD 8 süsteemid osutusid parimaks kombinatsiooniks monoliitse silla pealisehituse rakestamiseks. Eelnevalt valmistatud konsoolsed elemendid ja raketis monteeriti maa peal ning tõsteti kraanaga vajalikku positsiooni, sobitades silla kaldenurgaga. Erinevatele kõrgustele kohandatud PD 8 toestus oli optimaalne variant koormuste vastuvõtmiseks.

Erilist tähelepanu pöörati esmakordsele Lähis-Idas VARIOKIT VST tornide kasutamisele. Mobiilse hüdraulika abil kohandati torne järk-järgult silla geomeetriaga, et ülisuuri koormusi vastu võtta. 

Sillasammaste raketise puhul tehti individuaalne lahendus, mis kombineeris VARIOKIT komponendid ja VT 20 puutalad.   

PERI UP Flex süsteem tagab ohutud töötingimused

PERI UP Flexi, mis on tuntud kui turvaline tellingusüsteem, esines Al Bustan Street South projekti jooksul erinevates situatsioonides. Seda kasutati armeerimistellingu, tööplatvormi, trepitorni, ligipääsupunkti ning rippuva tellinguna.   

Uuendusmeelne 3D planeerimine BIM’iga

Al Bustan Street South projekti planeerimine toimus BIM (BIM = Building Information Modelling) meetodit kasutades. Terve raketise ja tellingu lahendus integreeriti 3D mudelisse. Tänu sellele oli töö teostamine efektiivsem ja läbipaistvam ning ilma hilinemisteta.

Töövõtja

Hyundai E&C

Projekti koordineerimine

PERI Qatar