Laadi alla pressiteate zip-fail
Meedia
Sabah Al Ahmad Corridor projekt koosneb transpordi koridorist, kõige pikemast sillast ning kõige sügavamast ja pikemast kahesuunalisest tunnelist Kataris. Arvestades projekti mahtu, on teostamiseks ettenähtud aeg suhteliselt lühike – kõik peab 2022. aasta jalgpalli maailmameistrivõistlusteks valmis olema.
Projekti eesmärk on tagada sujuv transpordivoog ning logistiliste protsesside optimeerimine. Kui hetkel on läbilaskevõime 12 000 transpordivahendit tunnis, siis peale uue struktuuri valmimist tõuseb määr 20 000’ ni.
Edu garanteerivad koostöö ja insenertehnilised teadmised
Partnerite PERI ja HYUNDAI koostöö tulemuseks oli ideaalselt sobitatud raketise ja tellingusüsteemide kombinatsioon. Tulemuste saavutamiseks on kasutatud kokku 150,000 m3 toestust, 13,000 m3 tellingut, 13,000 m2 raketist ja VST tugitorne. Suureks väljakutseks oli ehitustööde teostamine intensiivse liikluse keskkonnas.
Silla keerulise kuju rakestamine
VARIOKIT ja PD 8 süsteemid osutusid parimaks kombinatsiooniks monoliitse silla pealisehituse rakestamiseks. Eelnevalt valmistatud konsoolsed elemendid ja raketis monteeriti maa peal ning tõsteti kraanaga vajalikku positsiooni, sobitades silla kaldenurgaga. Erinevatele kõrgustele kohandatud PD 8 toestus oli optimaalne variant koormuste vastuvõtmiseks.
Erilist tähelepanu pöörati esmakordsele Lähis-Idas VARIOKIT VST tornide kasutamisele. Mobiilse hüdraulika abil kohandati torne järk-järgult silla geomeetriaga, et ülisuuri koormusi vastu võtta.
Sillasammaste raketise puhul tehti individuaalne lahendus, mis kombineeris VARIOKIT komponendid ja VT 20 puutalad.
PERI UP Flex süsteem tagab ohutud töötingimused
PERI UP Flexi, mis on tuntud kui turvaline tellingusüsteem, esines Al Bustan Street South projekti jooksul erinevates situatsioonides. Seda kasutati armeerimistellingu, tööplatvormi, trepitorni, ligipääsupunkti ning rippuva tellinguna.
Uuendusmeelne 3D planeerimine BIM’iga
Al Bustan Street South projekti planeerimine toimus BIM (BIM = Building Information Modelling) meetodit kasutades. Terve raketise ja tellingu lahendus integreeriti 3D mudelisse. Tänu sellele oli töö teostamine efektiivsem ja läbipaistvam ning ilma hilinemisteta.
Töövõtja
Hyundai E&C
Projekti koordineerimine
PERI Qatar