
Fehmarnbelt Tunnel, Rødbyhavn, Taani
18 km pikkune Fehmarnbelt tunnel saab olema maailma pikim sukeldatud tunnel ja on hetkel Euroopa üks suurimatest infrastruktuuri objektidest. PERI töötas välja raketise kontseptsiooni tunneli standardsete elementide tootmiseks.

Meedia













































Aastaks 2029 tagab Fehmarnbelt tunnel maantee- ja raudteeliikluse Taani ja Saksamaa vahel.
Üle 10 000 t õigeaegselt tarnitud PERI raketist
Spetsiaalsed teraskomponendid PERI lahenduse jaoks toodeti Poolas, Itaalias ja PERI tehases Weißenhorn’is, Saksamaal. Läbimõeldud tarnete plaaneerimisest, mis kaasas 12 laeva ja üle 250 rekka, sõltus ehituse lõpetamine õigel ajal ja see osutus võimalikuks tänu kvaliteetsele suhtlusele kliendi ja PERI vahel.
79 standardelemendi montaaž ja sukeldamine
Standardsed tunnelielemendid toodeti kohapeal viiel tootmisliinil spetsiaalselt projekti jaoks ehitatud tootmishallides. Iga element koosnes üheksast valusektsioonist, mis oli 45 m lai ja 9 m kõrge. Sektsiooni kohta kulub umbes 3000 m3 betooni, millest igaühe kaal on üle 8000 t.
Pärast betoonivalu suleti elemente tugiseintega mõlemalt poolt ja transporditi Fehmarnbelt’i, kus elemendid sukeldati tunneli tranšeesse.
Kõrged ohutustandardid ja efektiivsus tänu PERI lahendustele
Euroopa suurimale infrastruktuuri objektile tarnis PERI ka standardsed lahendused, mis aitas teostada tööd efektiivsemalt.
Näiteks, MAXIMO puhul vähenes vajalik töötajate arv. PERI UP tellingud tagasid ohutu juurdepääsu objektile, PROKIT ohupiirdevõrgud kaitsesid kukkumise eest.
Ökoloogia ja sotsiaalfaktorite arvestamine
19 miljonit kuupmeetrit väljakaevatud mullast taaskasutatakse maaalade taastamiseks ja viaduktide, kaldteede ning muldkehade ehitamiseks.
Töövõtja
Femern Link Contractors (FLC)
Töömaa teenindus
PERI Group Project Support, Weißenhorn, Germany
PERI Denmark