Air traffic control tower, Buenos Aires-Ezeiza Airport, Buenos Aires, Argentina: The new air traffic control tower at Buenos Aires-Ezeiza Airport reaches a height of 108.40 m and provides a 360° field of vision over the entire airport complex.
Lennujuhtimistorn, Buenos Aires-Ezeiza lennujaam

Silmad ka seljataga: Buenos Aires-Ezeiza lennujaama uus lennujuhtimistorn

Kogupindalaga 7,000 m², kõrgusega 108.40 m ja 360° vaatenurgaga uus lennujuhtimistorn tagab optimeeritud visuaalse jälgimise ja õhutranspordi liikluse kontrolli. Torni ehitamisel kasutati spetsiaalselt selle projekti jaoks projekteeritud PERI raketise lahendust.

Kuupäev
03. august 2020
Asukoht
Buenos Aires, Argentina
Air traffic control tower, Buenos Aires-Ezeiza Airport, Buenos Aires, Argentina: System components from the VARIOKIT Engineering Construction Kit were combined with MULTIPROP Aluminium Slab Props and Steel Walers SRU in order to extend and support the platforms.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Aeropuerto de Ezeiza on rahvusvaheline lennujaam, mis asub Buenos Airese provintsi südames. Uus lennujuhtimistorn valmis tihedas koostöös PERI-ga.

Ebatavaline toru-torus struktuur

Kogu ehitusprotsess osutus keeruliseks, sest esiteks oli nõutud laitmatut betoonipinda, mis vastaks arhitektuurse betooni standarditele, ja teiseks, tegemist oli ebatavalise konstruktsiooni valamisega. See kujutab endast kahte eraldavat seina vertikaalse toru-torus struktuuriga, mis toetavad torni krooni – lennuliikluse kontrollikeskuse tulevast kodu. Tornis on kokku 27 tasandit, millest viimane paikneb 80 m kõrgusel.

Keerulised nõuded PERI inseneridele

Ülevalt laieneva sisemise toru jaoks valiti kombinatsioon CB roniraketise ja VARIO GT 24 talaseinaraketise süsteemidest, kuna just need tagasid erinevaid paindlikke variante. Sel ajal, kui töid teostati seina välimisel poolel, liikus VARIO raketis üles CB 160 peale. Seestpoolt tagas BR šahtiplatvorm toe šahti sisemisele raketisele.    

Torni soovitud kuju saavutamine eeldas suurt planeerimistööd ja selleks loodi kolmemõõtmeline mudel, vastavalt millele toodeti ka projekti jaoks spetsiaalsed raketised.   

CNC lõikamine ja spetsiaalne montaaž

CNC teenuse abil saadi millimeetri täpsusega lõigatud paneelid, mis vastasid kõigile projekti nõuetele.

Enne, kui spetsiaalsed lahendused töösse läksid, läbisid need testimise PERI-s. Niiviisi, peale kahte kokkupanekut olid raketised maksimaalselt turvalised.

Krooni uhkus

Lennuliikluse kontrollkeskus hakkab paiknema torni kroonis 62 m kõrgusel. See koosneb viiest konsoolsest laest ja nende puhul kasutati erinevaid lahendusi, sõltuvalt geomeetriast. Igas lahenduses oli MULTIFLEX laeraketis, mida kombineeriti VARIOKIT süsteemi, PERI UP Flex tugitornide või MULTIPROP ja PEP Ergo postidega.  

Teraskatuse ja antenni paigaldamisel 80 m kõrgusel kasutati PERI UP Flex tööplatvorme. Toestamispinna laiendamiseks tehti ümber torni MULTIPROP postide ja SRU terastalade kombinatsioonist konsooli moodi väljaulatuvad toed.

Koostöö eesmärkide saavutamiseks

PERI järelvalve oli alati kättesaadav töötajate väljaõpetamiseks ja konsultatsiooniks. Tihe kliendi ja PERI koostöö oli eelduseks, et projekt sujuks hästi ja individuaalsed lahendused oleksid laitmatud.  

Töövõtja

Niro-Riva UTE

Projekti koordineerimine

PERI Argentina