On the first section through the mountainous region of western Northern Macedonia, the new motorway crosses a total of 14 viaducts. On a length of approx. 10 km, around 4,000,000 m³ of earth had to be excavated and a total of 150,000 t of concrete and 15,000 t of reinforcement were subsequently processed.
Kičevo Podvis kiirtee sild

Erilahendus Põhja-Makedoonia pika konsoolsilla jaoks

Ehituse lõppfaasis olev uus, 65 km pikk kiirtee ühendab Põhja-Makedoonia edelasosas asuvaid linnasid Kičevod ja Ohrid. Esimesena oli vaja ehitada 381 m pikk viadukt Kičevo ja Podvis’e vahel. Selle tarbeks tegid PERI insenerid projektspetsiifilise lahenduse VARIOKIT baasil. Vaatamata keerulisele maastikule püsis ehitusmeeskond graafikus.

Kuupäev
01. märts 2019
Asukoht
Põhja-Makedoonia
With the balanced cantilever method, the superstructure is symmetrically realised on both sides in the form of a balance beam - starting from the rigidly connected pier.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Esimese lõigu peal ületab kiirtee kokku 14 viadukti. Teostamise käigus osutus nendest kõige raskemaks viadukt, mis asub 9. kilomeetril, kuhu PERI pakkus säästliku raketise lahenduse sammaste ja pealisehitise ehitamiseks.

Ökonoomsus koos maksimaalse paindlikkusega

Neli VARIOKIT detailidest VBC konsooli käru osalesid 165 m sildega radiaalse silla pealisehitise ehituses. Balansseeritud konsooli meetodi abil kasvas pealisehitis kahest otsast sümmeetriliselt, alustades jäigalt kinnitatud sambast. Pealisehitise kõrgus varieerus 9,0 ja 4,0 m vahel. Peale muutuvate lõigete pidi PERI lahendus arvestama ka erinevaid kaldeid vahemikus 1,5 % kuni 6,0 %.  

Edukas valmimine piiratud ajaga

Töö edenes oluliselt kiiremini tänu hüdraulilistele lahendustele, mis panid raketise kärud liikuma. Kärud projekteeriti niimoodi, et neid oleks võimalik kiiresti kohandada erinevatele lõigetele. Antud aspekt mängis olulist rolli ka töö optimeerimisel.

Erilahendused ja lai spekter PERI teenuseid

Sammaste ehitamiseks kasutati TRIO seinapaneelidest ja VARIO GT 24 talaseinaraketisest koosnevat konstruktsiooni, mis toetus horisontaalselt asetatud SB raamidele. Lisaks, kasutati siin ka kombinatsiooni SCS roniraketise süsteemist ja CB 240 platvormidest. Turvalisuse ja ligipääsud tagasid kaks süsteemi, VARIOKIT ja PERI UP, milliseid saab ilma suurte pingutusteta omavahel kokku sobitada.  

Tähtsat rolli projekti edukuses mängis tihe koostöö PERI ja töövõtja GRANIT vahel. Lisaks lahenduste väljatöötamisele vastutas PERI ka logistika eest ning osutas kogu projekti jooksul professionaalset tuge.        

VARIOKIT balansseeritud konsooli varustus

PERI VARIOKIT lahendus konsoolse osa jaoks koosnes põhiliselt renditud materjalist. See varustus tagas värske betooni surve ülekandmise eelmisse valmisolevasse sektsiooni ja liikus edasi, kui järjekordne sektsioon oli valmis. Muutuvatele ristlõigetele kohandamiseks otsustati kasutada lahendust VARIO talaseinaraketisest.

Töövõtja

GRANIT Construction Stock Co.

Töömaa teenindus

PERI Serbia, Šimanovci