Esialgu betoneeris meeskond tunneli põranda, millele oli oluline paigaldada rööpad konsoolraketisega käru liigutamiseks. See töö määras ka kogu edaspidise tööde teostamise võimaluse, kuna kõik raketisesüsteemid kasutasid samu rööpaid. Terve konstruktsioon toetub samadele vundamentidele, mille valamiseks komplekteeriti vajalik raketis. See raketisekäru toetas ka alumise sõidutee tasapinna paneelide paigaldamist.
State Route 99 Tunnel

PERI raketiskäru järgneb maailma suurimale puurmasinale

1950-te aastate Alaskan Way viadukt oli pika aega Seattle’i ranniku üks tähtsamatest ühendusteedest. Iga päev sõidab mööda viadukti 110,000 sõidukit. Hetkel ehitatakse selle asemele 3.2 km pikk tunnel. PERI planeeris projektspetsiifilist raketise lahendust kahetasandilise sõidutee jaoks.

Kuupäev
03. märts 2017
Asukoht
Seattle, Washington, Ameerika Ühendriigid
Tähtsa planeerimise osana oli ka logistika: kuna TBM tellis pidevalt materjali juurde, oli vaja jätta piisavalt ruumi selle hoidmiseks ja liigutamiseks.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

2001.a. sai Alaskan Way viadukt kõvasti kannatada suures maavärinas. Kaheksa aastat hiljem tekkisid plaanid puurida tunnel. 2011.a. Seattle Tunnel Partners (STP) võitis konkursi tunneli projekteerimiseks ja ehituseks.

Bertha, maailma suurim tunneli puurmasin, kaevab tunnelit läbimõõduga 17.50 m, mis kaetakse seestpoolt 60-cm paksuse betoonikihiga. Tunneli seinad ja lagi betoneeritakse liikuvate PERI raketiste abil.

Rööbastel liikuv raketisekäru

PERI inseneride ülesanneks oli välja töötada liikuva raketise lahendus, et tunneli kaarkonstruktsiooni efektiivselt rakestada ja betoneerida ning raketis järgmise etapi juurde liigutada. Protsess oli jagatud kolmeks faasiks: vundamendid, seinad ja ülemist sõiduteed moodustavad laed. Teise tasandi seinad betoneeriti PERI DOMINO raketisega.

Planeerimise staadiumis oli vaja arvesse võtta erinevaid piiranguid, nagu tunneli kõverusi ja lae küljekaldeid. Oluline oli väga täpselt planeerida raketise liigutamist, sest erinevatel betooneerimise etapidel kasutati samu rööpaid. Tähtsa planeerimise osana oli ka logistika: kuna TBM tellis pidevalt materjali juurde, oli vaja jätta piisavalt ruumi selle hoidmiseks ja liigutamiseks. Raketisekärud projekteeriti lähtuvalt puurmasina tootlikkusest 16.45 m pikkadele sektsioonidele.

Ehituse järjekord

Esialgu betoneeris meeskond tunneli põranda, millele oli oluline paigaldada rööpad konsoolraketisega käru liigutamiseks. See töö määras ka kogu edaspidise tööde teostamise võimaluse, kuna kõik raketisesüsteemid kasutasid samu rööpaid. Terve konstruktsioon toetub samadele vundamentidele, mille valamiseks komplekteeriti vajalik raketis. See raketisekäru toetas ka alumise sõidutee tasapinna paneelide paigaldamist.

Teises etapis valmistati ette 4,5 meetri kõrguste seinte valuks. Sobilikuks lahenduseks osutus MAXIMO. Kahe komplekti samaaegne kasutamine tagas piisava kiiruse, efektiivsuse ja paindlikkuse.

Kolmandas etapis oli vajalik teise tasapinna vahelae betoneerimine. Sobilik lahendus saadi VARIOKIT terasprofiilide ja GT 24 taladel põhinevatel raketisel. Kuus raketisekäru oli piisav, et betoneerida vajalik lae piirkond. Viimases etapis valati ülemise korruse seinad ja selleks oli lahendusena kõige sobivam DOMINO raketis.

Hästi läbimõeldud, säästlik kontseptsioon

Varasel staadiumil planeeritud ja üksteisega kooskõlas olevad projekti osad aitasid efektiivsele töö teostamisele kaasa. Tänu sellele, et suurem osa materjalidest oli tarnitud PERI rendilaost, osutus raketise lahendus ka väga säästlikuks. VARIOKIT insenerikomplekti abil sai võimalikuks geomeetriale kohandumine, lisaks kiirendasid hüdraulilised seadmed rakestamist ja lahtirakestamist.


Töövõtja
Seattle Tunnel Partners, Seattle, Washington, Ameerika Ühendriigid

Töömaa teenindus
PERI Woodland, WA, Ameerika Ühendriigid