For the M-8 road bridge, PERI engineers planned a project-specific shoring and formwork solution. The heavy-duty scaffold construction, consisting of VRB Heavy-Duty Truss Girders and VST Heavy-Duty Towers, safely transferred the high loads via long spans into the ground.
M 8 maanteesild, Szczecinek, Poola

Poola sillaehitusel esitleti ülisuure kandevõimega sõrestiktala

Szczecinek’i linna lähedale ehitati koostöös PERI´ga uus maanteesild. Inseneridel tuli välja töötada projektispetsiifiline toestuse ja raketise lahendus. VARIOKIT elementidest koostatud suure kandevõimega sõrestiktalad ja tornid võimaldasid koormuse maapinnale kanda. Nende peale toetusid VARIOKIT elemendid ning teiste süsteemide raketis. Antud sõrestiktala valiku kasuks rääkisid kerge kaal ja kokkupaneku lihtsus.

Kuupäev
01. august 2018
Asukoht
Poola
The implementation plan featured two independent bridge superstructures with a pre-stressed, twin-webbed T-beam cross-section. The two superstructures were alternately concreted whereby the formwork and shoring were placed in an offset position from one bridge segment to the other.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

160 m pikk M-8 maanteesild on keskne osa 12 km pikkusest teest, mis möödub Szczecinek linnast. Sild viib üle Wilczy kanalit ümbritseva veeala ja koosneb mõlemas suunas kahest sõidureast. Keeruliste pinnasetingimuste tõttu osutus standardsete süsteemide kasutamine võimatuks. Sobiva lahenduse võimaldas PERI ning see hõlmas planeerimist, eelmontaaži, tarnet objektile ning kasutajatuge kogu projekti kestel.      

Süsteemi lahendus suurtele silletele 

Parimaks toestuse lahenduseks kahe T-kujulise sillatala jaoks osutus konstruktsioon, mille silded ulatusid pikkusteni 20.50 m ja 25.50 m, mis kinnitati silla tugede kohal ning vahetugede paigaldus ei olnud seejuures nõutav.

Erinevatest välja pakutud variantidest valis tellija välja PERI versiooni, mis eeldas VRB sõrestiktalade ja tugitornide kasutust. Tugikonstruktsioon koosnes VARIOKIT elementidest, mis on mõeldud sildade ehitamiseks ja lubavad tugitorne ning -talasid süstemaatiliselt kasvatada. VRB sõrestiktala on piisavalt tugev, et 40 m silde puhul kannatada välja paindemoment 3,000 kNm. 

Kiired tulemused eelnevalt monteeritud elementide ja optimeeritud töövõtetega

Silla talade ja tekiplaadi betoneerimiseks kombineeriti VARIOKIT elemendid VARIO GT 24 tala seinaraketisega. Kaks paralleelset tala betoneeriti vaheldumisi, vastavalt sellele tõsteti ümber raketis ja toestus.  

Kuna platsil ei olnud ruumi sõrestiktalade kokkupanekuks, monteeris PERI 12,50 m pikkused osad oma hallis ning tarnis seejärel kokkulepitud ajaks objektile. Töömaal ühendas ehitusmeeskond segmendid ja paigaldas VST tugitornidele. Kuna tornide ja sõrestiktalade kokkupanek võis toimuda samaaegselt, hoiti selle arvelt kokku päris palju aega.

Raketis, tellingud ja inseneri teenused kõik ühest kohast

PERI pakutud teenus ei piirdunud vaid lahenduse loomise ja staatiliste arvutuste tegemisega. Insenerid toetasid ka platsil terve projekti vältel ning jälgisid muuhulgas ka tarneaegu, et töö oleks sujuvalt graafikus.

Peatöövõtja

Eurovia Polska S.A., Poland

Töömaa teenindus

PERI Poland