Terfener Innbrücke, Terfens, Austria: The Terfener Innbrücke, which measures roughly 235 m in length, is situated on the A12 motorway in the Inntal valley in Tyrol. (Photo: Günther Bayerl)
Terfener Innbrücke

“Terfener Innbrücke” silla renoveerimine Austrias

Terfener Innbrücke A12 kiirtee renoveerimise projekt on hetkel suurim sillaehitus Austrias. Esimest korda oli Kesk-Euroopas kasutusel PERI VBC konsoolkäru süsteem.   

Kuupäev
01. juuli 2020
Asukoht
Terfens, Austria
Terfener Innbrücke, Terfens, Austria: PERI engineers provided the construction site team with on-site support and carried out comprehensive planning and calculation work. (Photo: Günther Bayerl)

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

A12 kiirtee kulgeb läbi Tirooli liidumaa ja läheb Inntal’i oru kohal üle sillaks, mille pikkus on 235 m. 2018. a. alustatud projekti tähtajad on täpselt paigas – 3 aasta jooksul peavad kaks olemasolevat komposiitsilda olema asendatud uute raudbetoonsildadega.

Kompleksne lahendus ühest kohast

Projekt teostati konsoolse ehitusmeetodiga VBC konsoolkäru süsteemi abil. PERI insenerid vastutasid projektspetsiifilise lahenduse ja staatiliste arvutuste eest. Süsteem oli tellija jaoks “kõik ühes” lahendus – alustades planeerimisest kuni valmis tooteni ja lisaks sellele oli objektitugi ka alati saadaval. 

Lahendus, mis tagab kiired tulemused

VBC konsoolkäru süsteem võimaldas korraga ära valada 5.70 m pikkused sektsioonid. Tänu süsteemi paindlikkusele oli võimalik betoneerimist läbi viia nädalaste tsüklitena. Integreeritud hüdrauliline mehhanism lihtsustas raketise kohandamist ja kalibreerimist ning raketis oli võimalik kiiresti järgmisele sektsioonile liigutada.       

Tark süsteem konsoolsele konstruktsioonile

VBC konsoolkäru osutus väga kasulikuks süsteemiks, mida sai kiiresti kohandada vastavalt spetsiifilistele nõutele. Näiteks, konsoolse plaadi tugiseina puhul muudeti abitalastiku suunda ja tugede vahel oli seejuures 50 cm vahekaugust.  

Samas oli lihtne VBC süsteemi ka demonteerida. Relsside alandamist, mis on ajakulukas protsess, ei olnud nõutud. 

Seismilised koormused – PERI inseneride tugi ja know-how

Arvutuste teostamisel pidid PERI insenerid arvesse võtma ka objekti asumist  maavärina tsoonis – ehk et seismiliste koormuste tekkimisel peab raketis vastu pidama.

Raketise kasutamine, sh. montaaž, VBC konsoolkäru juhendamine, lahtivõtmine, olid PERI järelevalve kontrolli all. Tema tagas ka pideva toe platsi personalile.   

Tellija

ARGE (PORR/Strabag)

Projekti koordineerimine

PERI Austria