For the twin-tube tunnel segments, the construction team forms and concretes the bottom slab and walls in a single pour, then the slabs using two VARIOKIT Formwork Carriages. Among other things, the limited work space in the dry dock poses a number of challenges.
Marieholm'i tunnel

Veealune tunnel ühendab Göta älv jõe kaldaid

Göteborgi linna ehitatakse praegu Marieholm’i tunnel, üks huvitavamatest Skandinaavias. Kuuerealine 306 m pikkune tunnel võimaldab tulevikus läbi sõita Göta älv jõe alt. Kolm tunneli sektsiooni ehitatakse kuivdokis PERI VARIOKIT raketisekäruga, valmisosad uputatakse järk-järgult jõesängi.

Kuupäev
02. november 2017
Asukoht
Göteborg, Rootsi
The formwork for the top external wall area, i.e. the counterpart to the internal arch, is supported by means of SCS Climbing Brackets. These brackets provide generous working areas and ensure safe load transfer into the previously concreted walls.

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Tulevane tunnel ühendab Rootsi suuruselt teise linna kaks osa, Marieholm’i ja Tingstad’i. Valmistunnelis on mõlemas suunas kolm sõiduteed ja keskel teenindustunnel. Geoloogilised tingimused ja tundlik ökosüsteem tekitasid raskusi ehitajatele ning ka ehituse meetod tõi kaasa mitmeid väljakutseid.

6 aastat vee kohal – 120 aastat vee all

Graafikujärgne tunneli ehitusaeg on 6 aastat, avamine on planeeritud 2020 a. Sajameetriste tunneli segmentide valamiseks loodi 18 m kõrge kuivdokk. 120 m pikk ja kuni 60 m lai tööplats kaeti teraslehtega ning kuivendati.

Kui tunneliosad on valmis, täidetakse kuivdokk veega ja vastav segment tõmmatakse jõepinnale ning uputatakse seejärel jõesängi. Eraldiolevad segmendid ühendatakse ja liitekohad hermeeritakse. Kui kõik kolm segmenti valmis saavad, muudetakse kuivdokk tunneli ja sõidutee vahesektsiooniks.

Tunneli planeeritud kasutusiga on 120 aastat.

Individuaalne välisilme - standardne interjöör                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Esimesena valati ära tunneli alumisplaat ja välisseinad. 1,50 m paksuse plaadi ja 1,30 m paksuste ning 6 m kõrgete seinte jaoks kasutati projektspetsiifilist lahendust, mis põhines VARIO GT 24 talaseinaraketise süsteemil. Sisemine sein, mis tunnelit kaheks osaks jagab, valati TRIO seinaraketisega.

Kaarte ja lagede jaoks kasutati kaks VARIOKIT komplektil põhinevat tunneli raketisekäru. Tunneli ülemises osas olevatesse ümmargustesse kohtadesse paigaldati spetsiaalsed elemendid. SCS konsoolid toetasid seinaraketist väljaspool tunnelit.  

PERI UP trepitornid ja armeerimistellingud tagasid ohutu ja lihtsa pääsu kuivdoki ning erinevate töökohtade juurde.  

Optimeeritud planeerimine ja materjalide tarne

PERI insenerid osalesid projektis juba planeerimise staadiumis ja koostöös Züblin Scandinavia AB’ga töötasid välja säästliku kõikehõlmava kontseptsiooni. Lahendus koosnes standartsetest süsteemidest ja projektspetsiifilisest raketisest.   VARIOKIT’i eelisena oli suur paindlikkus ja väike kaal. Lisaks sellele, raketisekäru oli võimalik kuueks mooduliks lahti võtta. Kitsates tingimustes lihtsustas see käru saamist dokist.

Valik tehti PERI kasuks, sest, esiteks, pakutud lahendus täitis kõik nõudmised, teiseks, tagas see optimaalse materjali koguse objektil. Viimane aitas välistada üleliigseid kulusid.

Töövõtja

Züblin Scandinavia AB, Sweden

Töömaa teenindus

PERI Sweden